În 2019, după o ședință a Consiliului Local Râșnov, am postat aici : https://bit.ly/3aHC8vp despre factorii de la acea dată care au permis ca transportul metropolitan să înceapă și în Râșnov, fără a fi incluse însă cartierele mai sus amintite.

Unul din motivele pentru care cartierul Romacril nu a fost inclus în programul metropolitan a fost faptul că orașul Zărnești urma să fie inclus și el în zona de transport metropolitan și astfel, cartierul Romacril ar fi fost deservit de această linie. Atunci am fost de acord cu această explicație.

Acum câteva zile, primarul orașul Zărnești, dl. Alexandru Igrișan, a declarat că :
„avem varianta includerii rutei Zărnești – Brașov în licitația Consiliului Județean Brașov, dar avem și varianta liniei metropolitane RATBV, care implică unele costuri de la bugetul local. Noi vom analiza ambele variante, pentru că vrem să asigurăm cele mai bune condiții de transport cetățenilor”.

Cu alte cuvinte va mai dura, iar traseul Zărnești-Brașov urmează să fie scos la licitație pentru operatorii privați din județ.

Am insistat anul trecut într-o întâlnire cu dl. administrator al orașului Râșnov, ca transportul metropolitan să fie extins pe Șoseaua Predeal, Șoseaua Bran și cartierul Romacril.
Știu că au fost făcuți primii pași spre extinderea lui în aceste zone ale orașului. Sper ca acest lucru să se întâmple cât mai curând.

În același timp țin să amintesc faptul că Directorul Asociației Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov, dl. Aurelian Danu, a afirmat în ședința de Consiliu Local Râșnov că va fi o dezbatere publică asupra acestui subiect important pentru comunitatea râșnoveană, transport metropolitan, aceasta nu a mai avut loc.

Horia Motrescu

 

Lasă un răspuns